Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Siyasal Bilgiler Fakültesi - Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (Fransızca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetim (Fransızca)-Lisans LAW4069 Droits de l'Homme Seçmeli 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ders öncelikle insan hakları hukukunun teorik temellerine ve 1982 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın kurduğu temel hak ve özgürlükler rejimine odaklanacaktır. Ardından, Türkiye Anayasa Mahkemesi tarafından verilen kararlar analiz edilecektir. Gerekli görüldüğü takdirde Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihadına da başvurulacaktır. Ayrıca ders kapsamında bu alanda uzman kişilerin davet edilerek katkı sunmaları da planlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, insan hakları hukukunun teorik temellerini ve 1982 Anayasası’ndaki temel hak ve özgürlükler rejimini inceler. Türkiye Anayasa Mahkemesi kararları analiz edilir; gerektiğinde AİHM içtihatlarına da başvurulur. Alanında uzman kişiler derse konuk edilebilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders kapsamında mahkeme kararlarının analizi, öğrenci sunumları ve atölye çalışmaları gibi etkileşimli yöntemlere yer verilecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Fransızca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BRAECKMAN Colette, Rwanda. Histoire d'un génocide, Fayard, 1994. HATZFELD Jean, Dans le nu de la vie. Récits des marais rwandais, Points Seuil, 2005. MUKSASONGA Scholastique, Inyenzi ou les cafards, Gallimard - Folio Histoire, 2004. PEAN Pierre, Noires fureursi blancs menteurs : Rwanda 1990-94, Fayard / Pluriel, 2014. PRUNIER Gérard, Rwanda : le génocide, Dagorno, 1998.

Dersin Web Sayfası

Les notes du cours seront diffusées dans le groupe Facebook Droits de l'Homme 2018.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, insan haklarının teorik temellerine dair derinlemesine bir anlayış kazanırlar.
  • Türkiye Anayasa Mahkemesi kararlarını, temel haklara ilişkin uluslararası normlar ışığında analiz edebilirler.
  • İnsan haklarının korunmasına yönelik mekanizmaları ulusal ve bölgesel düzeylerde karşılaştırma becerisi geliştirirler.
  • Demokratik bir çerçevede hak ve özgürlüklerin sınırlanma rejimlerini eleştirel biçimde değerlendirebilirler.
  • Sözlü sunumlar ve içtihat analizi yoluyla hukuki iletişim becerilerini güçlendirirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş Dersi
2 İnsan Hakları teorisinin doğumu ve gelişimi. Hak kuşakları ve hakların sınıflandırılması.
3 İnsan Haklarının ulusal ve bölgesel düzeyde korunması
4 Yaşama Hakkı ve İşkence Yasağı
5 Kölelik yasağı, özgürlük ve güvenlik hakkı, adil yargılanma hakkı
6 Suçta ve cezada kanunilik ilkesi
7 Özel ve aile hayatına saygı hakkı
8 Ara Sınav Haftası
9 Din ve İnanç Özgürlüğü - İfade Özgürlüğü
10 Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Yapma Hakkı
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Resmi tatil

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 2 40 80
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi