Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Siyasal Bilgiler Fakültesi - Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (Fransızca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetim (Fransızca)-Lisans SCPO3027 Politiques Economiques Seçmeli 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Makro ekonomik politikaların temel mekanizmalarının açıklanması,diğer bir deyişle devletin iktisadi dengeleri yeniden oluşturmak için ekonomik hayata hangi aletlerle müdahale edebileceğinin anlatılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İktisat politikası nedir? İktisat politikasının piyasa ekonomisindeki yeri nedir? İktisat politikası aletlerinin etkinliği.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Fransızca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Agnès Bénassy-Quéré, Benoît Cœuré, Jean Pisani-Ferry, Politique économique

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İktisadi dengesizliklere nasıl müdahale edileceğini öğrenir
  • İktisat politikası aletleri ile krizlere nasıl müdahale edilebileceğini öğrenir
  • K

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İktisat Politikasının Teorik Temelleri
2 Liberalizmin Teorik Temelleri
3 Müdahaleciliğin Teorik Temelleri
4 İktisat Politikasının Amaçları
5 İktisat Politikasının Araçları ve Stratejileri
6 Para Politikasına Genel Bir Yaklaşım
7 Para Politikasının Müdahale Araçları
8 Para Nasıl Yaratılır
9 Kambio Politikası
10 Genel Olarak Para Politikası Araçlarının Etkinliği
11 Bütçe Politikası
12 Bütçe Politikasında Müdahale Araçları
13 Genel Olarak Bütçe Politikası Araçlarının Etkinliği

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 45 45
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Final ve Hazırlığı 1 25 25

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi