Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetim (Fransızca)-Lisans | SCPO3007 | Vie Politique Turque | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetim (Fransızca)-Lisans | SCPO3007 | Vie Politique Turque | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Türkiye'nin felsefi ve kurumsal modernleşmesinin temel aşamalarını Osmanlı İmparatorlu'ğunun tarihi gelişim süreci içerisinde incelemek.
-
Osmanlı'nın geleneksel yapısında şeriat ideolojisinin yeri ile başlar. İkinci Mahmut'tan, Tanzimat'a, oradan Islahat Fermanı'na ve Birinci Meşrutiyet'e kadar; dış sahnede özellikle Doğu Sorunu'nun kapsamı çerçevesinde, Batıya yönelik modernleşmenin dinamikleri anlatılır. Yeni Osmanlılar ve Jön Türk ideolojileri çerçevesinde karşılaştırmalı olarak, Osmanlıcılık, İslamcılık, Pan Türkçülük ve Batıcılık akımları incelenir. Genç Türk hareketi içerisindeki seçkinci, merkeziyetçi ve adem-i merkeziyetçi ve liberal akımlar, geleceği anlamakta referans olarak açıklanır. Ziya Gökalp'in bu bağlamdaki önerileri ele alınır. Milli Mücadele'nin sınıfsal alt yapısı incelendikten sonra, Cumhuriyet ideolojisi ve pozitivizmin anlamı anlatılır.
Planlanan öğrenme etkinlikleri, özellikle araştırmaya yönelik kuruludur. Öğretme yöntemleri, öğrenciye, düşüncesini ifade edebilmesini, geçmişe ve geleceğe dönük referanslar vererek, öğrencinin olguları doğru bir şekilde konumlandırmasını sağlamaktır.
yok.
Fransızca
Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu, İstanbul: Türk Tarih Kurumu, 1993. Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İstanbul: İletişim yyn., 1993. Feroz Ahmad, Modern Türkiye'nin Oluşumu, İstanbul: Sarmal yyn., 1995. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüz Yılı, İstanbul: hil, 1995. Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi yyn., 2002.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Osmanlı İmparatorluğunun yapısal karakteri |
2 | 18. yüzyılın yenilikçi hareketleri |
3 | Osmanlı İmpartorluğu'nun modernleşmesinde ordunun rolü |
4 | Tanzimat ve çelişkileri |
5 | Genç Osmanlılar hareketi |
6 | 1876 anayasası ve Türkiye'de anayasallaşma hareketi |
7 | Abdülhamit rejimi ve ideolojisi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İttihat ve Terakki hareketi ve düşün kaynakları |
10 | Ahmet Rıza ve Prens Sabahattin'in kişiliklerinde merkeziyetçi ve ademi merkeziyetçi hareket |
11 | Jön Türk hareketi |
12 | İdeolojik ortam |
13 | Birinci Dünya Savaşı ve Doğu sorunu |
14 | Kurtuluş Savaşı ve emperyalizmle ilişkisi |
15 | Türk devrimi ve ideolojisi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |