Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
YDAO105 Okuma Becerileri I Zorunlu 1 1 4
Dersin Amacı
Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırtedilebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. BERRİN KASAPOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1 Edebi metni yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir.
2 Edebi metinleri özetleyebilir.
3 Edebi metni çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir.
4 Edebi metnin analizinde metni anlamaya yönelik temel teknikleri uygulayabilir.
5 Edebi metinlerin biçimsel, içeriksel ve dilsel özelliklerini tanımlayarak türlerini belirleyebilir.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
Bu derte masal, efsane, fabl, parabel gibi edbi türlerin nitelikleri ve edebiyattaki yeri; türlere yönelikçözümleme yöntemleri ile metinlerin incelenmesi ele alınmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Edebi türlerden Masal'ın özellikleri; Masallardan seçmeler; Grimm: Der Fischer und seine Frau
2 Grimm: Rumpelstilzchen, Dornröschen, Frau Holle
3 Edebi türlerden Efsane'nin (Sage) özellikleri; Grimm: Die Kinder zu Hameln
4 Grimm: Popiels Untergang, Binger Mäuseturm
5 Edebi türlerden Fabl'ın özellikleri; Aesop: Löwe, Esel und Fuchs; Martin Luther: Die Teilun der Beute
6 Aesop: Wolf und Lamm; Lessing: Der Wolf und das Schaf; Helmut Arntzen: Wolf und Lamm; Lessing: der Wolf auf dem Todbette;
7 Wilhelm Busch: Bewaffneter Friede; Wolfdietrich Schnurre: Immer die Falschen; Politik: Frederik Hetmann: Schwester Gans und Bruder Fuchs
8 Ara Sınav
9 Edebi türlerden Parabel'in özellikleri; Bertolt Brecht: Freundschaftsdienste; Johann Peter Hebel: Seltsamer Spazierritt
10 Arthur Schopenhauer: Die Stachelschweine; Berolt Brecht: Der Hilflose Knabe
11 Franz Kafka: Kleine Fabel; Der Schlag ans Hoftor
12 Franz Kafka: Auf der Galerie
13 Edebi türlerden Balad'ın özellikleri; Goethe: Der Erlkönig; Heidenröslein; Der König in Tuhle
14 Friedrich Schiller: Der Ring des Polykrates
15 Friedrich Hebbel Der Heideknabe
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Griesbach, Rosemarie (1977). Deutsche Märchen und Sagen. Max Hueber Verlag.:Regensburg.
Neis, Edgar(1988). İnterprtationen von 66 Balladen, Moritaten und Chansons. Analysen und Kommentare. Bange Verlag
Nürnberg / Sembritzki(1985). Kleine Literarische Formen. Ferdinand Schöningh: Paderborn.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Bu derste analiz, tartışma, bireysel ve Grup Çalışması yapılmaktadır.
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Bu derste staj yapılmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlanma 1 14 14
Diğer 1 16 16
Toplam 31 48 100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 11112222121000000
ÖÇ 21322332111000000
ÖÇ 31211222111000000
ÖÇ 41211122111000000
ÖÇ 51333221111000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^