Lisans - Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
SSA105 İnsan Anatomisi ve Kinesiyoloji Zorunlu 1 1 5
Dersin Amacı
Öğrencilerin, insanın anatomik yapısını detaylı olarak analiz etmelerini ve hareketlerin sınırlarını farklı spor dallarında kinesiyolojik olarak incelemelerini sağlıyan bir derstir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. NİYAZİ GÜVEN ERDİL
Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
İnsan vücudunun anatomik yapısını spora uyarlanmış şekilde incelenmesi,
hareketlerin yapılış sırasında meydana gelen hataların düzeltimesi için alınacak önlemleri belirlenmesi,
postür bozuklukları konusunda nasıl bir yöntem izleneceği dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kinesiyolojisinin kapsamı, içeriği ve sporda kullanım alanları.
2 Hareket sistemi
3 İskelet yapısı ve kemiklerin anatomisi
4 Kasların anatomisi ve fonksiyonları
5 Eklemler ve bağların anatomisi ve fonksiyonları
6 Gövde ve gövde hareketlerinin analizi
7 İnsan hareketlerinde mekanik temel kurallar
8 Ara Sınav
9 Üst üyeler ve hareketlerinin analizi
10 Alt üyeler ve hareketlerinin analizi
11 Spor dallarına uygun kinesiyolojik hareket analizleri
12 Sportif hareketlerin morfolojik analizi
13 Duruş bozukluklarının dengeye ve hareket akışına etkileri
14 Sporda teknik ve duruş bozukluklarının kinesiyolojik analizi ve düzeltilmesi
15 Antrenmanlarda ve yarışmalarda dikkat edilmesi gereken kinesiyolojik özel durumlar
16 Final Sınavı Hazırlık
17 Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel A.H.,Koşar N.Ş., '' İnsan Anatomisi ve Kinesiyoloji '' Nobel, Ankara (2002 )
Muratlı S., Toraman F., Çetin E., '' Sportif Hareketlerin Biyomekanik Temelleri '' Bağırgan Yayınevi,(2000)
Öztürk L.,Aktan Z.,Varol T., '' İşlevsel Anatomi '' , Saray Kitabevi, (1997)
Weineck J., '' Sporda Fonksiyonel Anatomi '' , Çeviri:Semra Elmacı, Bağırgan Yayınevi (1998)
Wirhed R., '' Sportanatomie und Bewegungslehre '' of the third German language edition, Schattauer GmbH,Stuttgart, (2001)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Sunum, Beyin fırtınası
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ödev Sunma150
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 4 14 56
Quiz Hazırlığı 1 10 10
Ev Ödevi 1 10 10
Proje 1 10 10
Araştırma Sunumu 1 5 5
Seminer 1 8 8
Diğer 1 15 15
Toplam 10 72 114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 12000000001000000
ÖÇ 20100000000000000
ÖÇ 30001000100000000
ÖÇ 40000000020000000
ÖÇ 50002300003000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^