Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
OKL402 İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları Zorunlu 4 7 3
Dersin Amacı
İlköğretim programının özellikleini ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının farklarını ayırteder.Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kullanarak plan oluşturur.İlköğretime başlayacak çocukların sahip olmaları gereken temel becerileri bilir ve Okul öncesinde ilköğretime hazırlıkla ilgili düzenlemeleri yapar.Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kendi sınıfıda bulunan öğrencilerin düzeylerine göre planlar ve uygun materyaller hazırlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. ÖZGÜL POLAT
Öğrenme Çıktıları
1 Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kendi sınıfıda bulunan öğrencilerin düzeylerine göre planlar ve uygun materyaller hazırlar (P.Ç.1,13)
2 İlköğretime başlayacak çocukların sahip olmaları gereken temel becerileri bilir ve Okul öncesinde ilköğretime hazırlıkla ilgili düzenlemeleri yapar.(P.Ç.1,8)
3 Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kullanarak plan oluşturur.(P.Ç.4)
4 Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının farklarını ayırteder. (P.Ç.9)
5 İlköğretim programının özellikleini ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.(P.Ç.12)
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
İlköğretimin ve ilköğretim programının tanıtılması ve karşılaştırılması İlköğretim hazırlığı etkileyen faktörler, ilköğretime hazır oluşun temel unsurları ve okul öncesinde ilköğretime hazırlıkta çocuklara kazandırılması gereken temel becerilerin tartışılarak aktarılması, okuma ve yazmaya hazırlayıcı ön becerilerin örneklerle anlatılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtılması ve ders içeriğinin öğrencilere verilmesi.
2 İlköğretimin ve ilköğretim programının tanıtılması
3 İlköğretim ve Okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılması
4 İlköğretim hazırlığı etkileyen faktörler, ilköğretime hazır oluşun temel unsurları ve Okul öncesinde ilköğretime hazırlıkta çocuklara kazandırılması gereken temel becerilerin tartışılarak aktarılması.
5 İlköğretim hazırlığı etkileyen faktörler, ilköğretime hazır oluşun temel unsurları ve Okul öncesinde ilköğretime hazırlıkta çocuklara kazandırılması gereken temel becerilerin tartışılarak aktarılması.
6 İlköğretim hazırlığı etkileyen faktörler, ilköğretime hazır oluşun temel unsurları ve Okul öncesinde ilköğretime hazırlıkta çocuklara kazandırılması gereken temel becerilerin tartışılarak aktarılması.
7 Okuma ve yazmaya hazırlayıcı ön becerilerin örneklerle anlatılması
8 Ders Çalışma Haftası
9 Vize Sınavı
10 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
11 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
12 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
13 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
14 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
15 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
16 İlköğretime hazırlık açısından çocuklarda kazandırılması gereken temel becerileri desteklemeye yönelik ödevlerin hazırlanması ve sunulması .
17 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"MoE 2006 Pre-School Education Program
İlköğretim Çağına Genel Bir Bakış (A General View of Primary Education) (Prof. Dr. Ayla Oktay, Dr. Özgül Polat)
MoE 2002 Primary Education Program
Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık (Preparation for Primary Education in Pre-School Period) (Dr. Özgül Polat Unutkan)-Morpa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA, GÖSTERİ
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ödev Sunma150
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 2 14 28
Ara Sınav Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlanma 1 7 7
Proje 1 5 5
Toplam 19 35 75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 10000000000020000
ÖÇ 20000000010000000
ÖÇ 30003000000000000
ÖÇ 41000000200000000
ÖÇ 51000000000002000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^