Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
BYL123 Genel Biyoloji Zorunlu 1 1 3
Dersin Amacı
Biyolojik konseptlerin genel incelenmesi; öğrencilere biyolojinin günümüzdeki ve gelecekteki öneminin anlaşılmasına yardımcı olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. SOLMAZ SELÇUK
Öğrenme Çıktıları
1 Biyoteknoloji ve günümüzdeki kullanım alanları
2 İnsan biyolojisi
3 Hücre yapısı ve hücredeki fizyolojik olaylar
4 Mikroorganizmaların genel yapısı, mikroorganizmalardan kaynaklanan hastalıklar
5 Canlıların akrabalık derecesine göre sınıflandırılarak incelenmesi
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
Canlı ve cansız farkı, canlıların çeşitliliği, hayvanlar, bitkiler, mikroorganizmalar, tek hücreliler, mantarlar, canlıların yapısı, hücreler, kalıtımla ilgili genel bilgiler, dokular, organlar ve organ sistemleri, insan vücudu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Canlıların benzer özellikleri, sistematik tanımı ve birimleri
2 Virüsler, bakteriler, riketsiyalar, hastalıklardan genel korunma yolları
3 Protozoa, alg, mantarlar, alglerin ve mantarların endüstriyel kullanım alanları, parazit türler
4 Bitkiler, yapısı ve çeşitleri, çiçekli ve çiçeksiz bitkiler
5 Omurgasız hayvanlar, süngerler, solucanlar, yumuşakçalar genel özellikleri
6 Eklembacaklılar, derisidikenliler genel özellikleri
7 Omurgalı hayvanlar, balıklar, kurbağalar genel özellikleri
8 Vize haftası
9 Sürüngenler, kuşlar ve memelilerin genel özellikleri
10 Hücre yapısı, hücre bölünmeleri
11 İnsan anatomisi, deri ve iskelet sistemi
12 Solunum sistemi, dolaşım sistemi
13 Sindirim sistemi, boşaltım sistemi, üreme sistemi
14 Bitkisel dokular, meristem doku, değişmez dokular
15 Hayvansal dokular, epitel doku, kas doku, kan dokusu, kemik dokusu, bağ doku
16 Çalışma haftası
17 Final haftası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
General Biology, Dr. Solmaz Selçuk
Biyoloji. N.A. Campbell and J.B. Reece, 2008 6. baskıdan çeviri, Palme Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi, beyin fırtınası tekniği
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 14 28
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 1 14 14
Ara Sınav Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlanma 1 14 14
Toplam 5 56 70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 13010000000300000
ÖÇ 22010000000100000
ÖÇ 32010000000100000
ÖÇ 42010000000100000
ÖÇ 53020000000100000

^