Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Bilgi ve Belge Yönetimi
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
BBY221 Kütüphanecilik ve Dokümantasyon I Zorunlu 2 3 5
Dersin Amacı
Kütüphane yönetimi; derme yönetimi, kataloglama ve sınıflamaya ilişkin temel bilgilere sahip olur. (ÖÇ 4 )
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. REMZİYE TUBA KARATEPE
Öğrenme Çıktıları
1 Kütüphanelerde toplam kalite yönetimini kavrar. (PÇ 2, 4)
2 Sınıflama ve kataloglama kavramlarını ve bunların tarihçesini kavrar. (PÇ 2, 4, 13)
3 Süreli yayınlar ve süreli yayın katalogları hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ 2, 4)
4 Kütüphanelerarası işbirliği ve uluslararası çalışmalarla ilgili bilgi sahibi olur. (PÇ 2, 4)
5 Kütüphane yönetimi ve derme yönetimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ 2, 7)
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
Kütüphane yönetimi Derme yönetimi Derme yönetimi, süreçler Personel yönetimi Kütüphanelerarası işbirliği; uluslararası çalışmalar Süreli yayınlar Süreli yayın katalogları Kütüphanelerde toplam kalite yönetimi Bilginin sınıflandırılması Kütüphanelerde sınıflama; tarihçe ve tanımlar Kataloglamanın tarihçesi Katalog türleri Kataloglar ile yerleştirme ilişkisi Kütüphane ziyaretleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kütüphane yönetimi
2 Derme yönetimi
3 Derme yönetimi, süreçler
4 Personel yönetimi
5 Kütüphanelerarası işbirliği; uluslararası çalışmalar
6 Süreli yayınlar
7 Süreli yayın katalogları
8 Çalışma haftası
9 Ara sınav haftası
10 Kütüphanelerde toplam kalite yönetimi
11 Bilginin sınıflandırılması
12 Kütüphanelerde sınıflama; tarihçe ve tanımlar
13 Kataloglamanın tarihçesi
14 Katalog türleri
15 Kataloglar ile yerleştirme ilişkisi
16 Kütüphane ziyaretleri
17 Çalışma haftası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Derme Oluşturma ve Geliştirme. Hülya Dilek Kayaoğlu 1999. Mavibulut. Kataloglama kuralları. Hasan S. Keseroğlu. 2006. Mep Kitap Türkiye’de kütüphane ve enformasyon biliminin kurumsal gelişimi. Yay. Haz. Aysel Yontar. 2000. Türk kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Okuma, yazma, dinleme
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Toplam60
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 14 28
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 2 14 28
Ders Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Ara Sınav Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlanma 1 6 6
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam 8 64 92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 10000000000000000
ÖÇ 20000000000000000
ÖÇ 30000000000000000
ÖÇ 40000000000000000
ÖÇ 50000000000000000

^