Lisans - Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokulu - Takı Tasarımı
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
TAT301 Takı Tasarımı III Zorunlu 3 5 6
Dersin Amacı
Küp içinde değişik formların çizilebilmesini amaçlar
Öğrenme Çıktıları
1 Piyasaya uygun tasarımlar yapabilme becerisi kazanma
2 Günün trendlerini araştıma edinimini elde etme
3 Özgün tasarımlar yapabilme edinimi elde etme
4 Çıkış noktası edinimiyle tasarım yapabilme becerisi kazanma
5 Çeşitli formları üç boyutlu çizebilme becerisi kazanma
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1-Boş veya dolu küp ve silindirin düzenli veya düzensiz, simetrik veya asimetrik şekillerde küçük parçalara ayrılması
2- Parçaların eklenmesi ile ilgili çalışmalar.
3- Küp içine alyans çizimi
4- Alyansın kendi içinde daha sonra form kazanması.
5-Küpler içinde zincir çalışması,
6- Üçgen, kare, elips, yuvarlak halkaların birbirine oturtulması
7- Daha sonra kendi içinde şekil kazanması.
8- Sade form yüzük çizim çalışmaları.
9-Taş kesim şekillerinin(yuvarlak kesim, kare kesim, kaboşon kesim, zümrüt kesim, baget kesim, klasik kesimler) çizimi.
10-Taşların yüzüğe oturtulması ve teknikleri.
11-Takım (yüzük-kolye-iğne-bilezik-küpe) çizimleri.
12- Çizimde metal renklendirmesi (altın, gümüş, beyaz altın vb gibi) ve metaller arasındaki renklendirme farklılıkları. Çizimde taş (pırlanta, yakut, zümrüt, safir, ametist, oniks, kedi gözü, inc, vb gibi) renklendirme sanatı.
13-Taşlı takıların çizimi
14-Serbest çalışma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Boş veya dolu küp ve silindirin düzenli veya düzensiz, simetrik veya asimetrik şekillerde küçük parçalara ayrılması
2 2- Parçaların eklenmesi ile ilgili çalışmalar.
3 3- Küp içine alyans çizimi
4 4- Alyansın kendi içinde daha sonra form kazanması. 5-Küpler içinde zincir çalışması,
5 5-Küpler içinde zincir çalışması,
6 6- Üçgen, kare, elips, yuvarlak halkaların birbirine oturtulması
7 7- Daha sonra kendi içinde şekil kazanması.
8 8- Sade form yüzük çizim çalışmaları.
9 9-Taş kesim şekillerinin(yuvarlak kesim, kare kesim, kaboşon kesim, zümrüt kesim, baget kesim, klasik kesimler) çizimi.
10 10-Taşların yüzüğe oturtulması ve teknikleri.
11 11-Takım (yüzük-kolye-iğne-bilezik-küpe) çizimleri.
12 12- Çizimde metal renklendirmesi (altın, gümüş, beyaz altın vb gibi) ve metaller arasındaki renklendirme farklılıkları. Çizimde taş (pırlanta, yakut, zümrüt, safir, ametist, oniks, kedi gözü, inc, vb gibi) renklendirme sanatı.
13 13-Taşlı takıların çizimi
14 14-Serbest çalışma
15 serbest çalışma
16 çalışma haftası
17 yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
The Art and Craft of Jewellery – Janet Fitch,Mıtchee Beazley
The New Jewellery – Peter Dormer, Ralph Turner, Revısed Edition
Jewellery Making Manuel (How to desing and making your own jewellery), Sylvia Wicks
Jewellery, Fundamentals of Metalsmithing – Tim Mccreighat
Jewellery of Our Time (art, ornament and obsession) – Helen W. Drutt English and Peter Dormer
Ethnic Jewellery, John Mack
Diamonds A Centtury of Spectacular Jewels, Penny Proddow, Marion Fasel
20. Th Centrury Jewellery – Caroline Oullee
The Master Jewellery, Thames, Hudson
Make Your Own Jewellery (More than 100 ideas for cretinng stunning pieces from everyday materials) - Ann Kay
The Necklace (From antiquity to the Present) – Amanda Triossi and Daniele Mascetti
Fashion Beads (Original İdeas from Around The World For making Your Own Decorative Beadwork And Jewellery) – Sara Withers
Seven Thousand Years Of Jewellery – Hugh Tait
Hollywood Jewellery Movies * Jewellery * Stars – Penny Proddow, Debra Healy, Marion Fasel
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Anlatım,Uygulama,Ödev hazırlama, Soru-Cevap, Araştırma, Öğrenci Merkezli Anlatım
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 14 28
Uygulama/Pratik 2 14 28
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 1 8 8
Ders Sonrası Bireysel Çalışma 1 8 8
Uygulama/Pratik Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlanma 1 2 2
Proje 2 15 30
Atölye 2 15 30
Toplam 13 88 146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 12023300020000000
ÖÇ 21033300003000000
ÖÇ 32023300003000000
ÖÇ 42033300003000000
ÖÇ 53033300003000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^