Lisans - Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokulu - Takı Tasarımı
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
TAT310 Temel Taş Tasarımı Zorunlu 3 6 6
Dersin Amacı
Taş kesim şekillerinin verilerek Çizimlerle ilgili uygulamalar yapabilmek.
Öğrenme Çıktıları
1 Yapılan çizimleri uygulayabilme
2 Yapılan çizimlerin taşın özelliğine göre renklendirme becerisini geliştirme
3 Kesim şekillerine göre çizimler yapabilme
4 Taşı kabaşon şeklinde kesebilme
5 Taş kesim şekillerini bilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1-Taş kesim şekillerinin verilmesi
2-yuvarlak kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
3-Kare kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
4-Kaboşon kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
5-Zümrüt kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
6-Baget kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
7-Klasik kesimlerle ile ilgili tasarımların oluşturulması
8-Tüm kesim tekniklerini göz önünde bulundurarak çizimlerin hazırlanması
9-Çizimlerin ölçülendirilmesi ve renklendirilmesi
10-Çizimlerle ilgili uygulamalar
11-Çizimlerle ilgili uygulamalar
12-Çizimlerle ilgili uygulamalar
13-Pırlanta,yakut,zümrüt,safir,kedi gözü,inci vb gibi)renklendirme sanatının verilmesi.
14-Uygulama çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1-Taş kesim şekillerinin verilmesi
2 2-yuvarlak kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
3 3-Kare kesimile ilgili tasarımların oluşturulması
4 4-Kaboşon kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
5 5-Zümrüt kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
6 6-Baget kesim ile ilgili tasarımların oluşturulması
7 7-Klasik kesimlerle ile ilgili tasarımların oluşturulması
8 8-Tüm kesim tekniklerini göz önünde bulundurarak çizimlerin hazırlanması
9 9-Çizimlerin ölçülendirilmesi ve renklendirilmesi
10 10-Çizimlerle ilgili uygulamalar
11 11-Çizimlerle ilgili uygulamalar
12 12-Çizimlerle ilgili uygulamalar
13 13-Pırlanta,yakut,zümrüt,safir,kedi gözü,inci vb gibi)renklendirme sanatının verilmesi.
14 14-Uygulama çalışmaları
15 uygulama çalışmaları
16 çalışma haftası
17 yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Gems & Gemology – edited by Alice Keller by Alice Keller
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Anlatım,Uygulama,Ödev hazırlama, Soru-Cevap, Araştırma, Öğrenci Merkezli Anlatım
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 10 20
Uygulama/Pratik 2 20 40
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 1 10 10
Ders Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlanma 1 10 10
Atölye 2 25 50
Toplam 10 95 150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 10122000023000000
ÖÇ 20222000023000000
ÖÇ 30222000023000000
ÖÇ 40222000023000000
ÖÇ 50222000023000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^