Lisans - Teknik Eğitim Fakültesi - Elektrik Öğretmenliği
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
ELK424 Yüksek Gerilim Ölçme Tekniği Zorunlu 4 8 3
Dersin Amacı
Yüksek gerilim sisteminde varolan durumları benzeştirmek için, sistemde oluşabilecek gerilimlerin üretilmesi ve ölçülmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. ŞAFAK SAĞLAM
Öğrenme Çıktıları
1 Yüksek gerilim sistemindeki ölçme düzeneklerini kavrama
2 Yüksek Gerilimli sistemlerde kullanılan kondanstörleri tanımak
3 Yüksek gerilim sistemler ölçme yöntemlerini tanımak
4 Yüksek gerilimin nasıl üretildiğini öğrenmek
5 Yüksek gerilim sistemindeki geriliim karakteristiklerinini bilmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
Yüksek Gerilim Sistemindeki Gerilim Karakteristikleri, Yüksek Alternatif Gerilimin Üretilmesi, Yüksek Doğru Gerilimin Üretilmesi, Yüksek Darbe Gerilimin Üretilmesi, Elektrostatik Voltmetreler, Küresel elektrodlar, Gerilim Bölücüler, Gerilim Transformatörleri, Kapasitif Gerilim Transformatörleri, Tepe değerinin, doğru, alternatif ve darbe geriliminin ölçülmesi, Darbe akımın ölçülmes, Kapasite ile dielektrik sabiti ve kayıplarının ölçümü, Kısmı Boşalmalar, Korana kayıpları ve ölçümü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yüksek Gerilim Sistemindeki Gerilim Karakteristikleri
2 Yüksek Alternatif Gerilimin Üretilmesi
3 Yüksek Doğru Gerilimin Üretilmesi
4 Yüksek Doğru Gerilimin Üretilmesi
5 Elektrostatik Voltmetreler
6 Küresel elektrodlar
7 Gerilim Bölücüler
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Gerilim Transformatörleri
11 Kapasitif Gerilim Transformatörleri
12 Tepe değerinin, doğru, alternatif ve darbe geriliminin ölçülmes
13 Darbe akımın ölçülmesi
14 Kapasite ile dielektrik sabiti ve kayıplarının ölçümü
15 Kısmı Boşalmalar
16 Korana kayıpları ve ölçümü
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akpınar, S., Yüksek Gerilim Tekniği Temelleri, KTÜ Basımevi, 1997.
Kalenderli, Ö.; Kocatepe C.: Çözümlü Problemlerle Yüksek Gerilim Tekniği, Birsen Yayınevi, 2005.
Kufeel, E.; Zaengl, W.S.: High Voltage Engineering Fundamentals, Newness, 2006
Naidu, M.S; Kamaraju, V.: High Voltage Engineering, McGrawHill, 1996.
Özkaya, M., Yüksek Gerilim Tekniği Cilt 2, Birsen Yayınevi, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
1) Anlatım yöntemi, 2) Soru-cevap yöntemi, 3) Problem çözümü yöntemi, 4) Gösterme-yaptırma yöntemi
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 14 28
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 2 14 28
Ara Sınav Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlanma 1 14 14
Toplam 6 56 84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 10000001000000000
ÖÇ 20002101000000000
ÖÇ 30020022000000000
ÖÇ 40020033000000000
ÖÇ 50030033000000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^