Lisans - Teknik Eğitim Fakültesi - Elektrik Öğretmenliği
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
MAT331 Sayısal Yöntemler Zorunlu 3 5 3
Dersin Amacı
Sayısal yötemler ile ilgili temel kavramlar ve kuralların öğretilmesi, gerekli hesaplama becerilerinin kazanılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. GÖKHAN GÖKMEN
Öğrenme Çıktıları
1 Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlemesini yapar
2 Sayısal türev ve sayısal integral çözümlerini yapar
3 Doğrusal ve doğrusal olmayan denklem takımlarının çözüm yöntemlerini analiz eder
4 Eşitliklerin köklerini bulur
5 Bağıl ve mutlak yaklaşım kavramlarını tanır
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin İçeriği
Bağıl, mutlak,yaklaşım, Eşitliklerin köklerinin bulunması, Doğrusal denklem takımlarının çözüm yöntemleri, Doğrusal olmayan denklem takımlarının çözüm yöntemleri, Sonlu fark tabloları, Enterpolasyon, Sayısal türev, Sayısal integral, Eğri uydurma, Eğri uydurma teknikleri, Bayağı diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri, Bayağı diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri, Kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bağıl, mutlak,yaklaşım
2 Eşitliklerin köklerinin bulunması
3 Doğrusal denklem takımlarının çözüm yöntemleri
4 Doğrusal olmayan denklem takımlarının çözüm yöntemleri
5 Sonlu fark tabloları
6 Enterpolasyon
7 Sayısal türev, Sayısal integral
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Eğri uydurma
11 Eğri uydurma teknikleri
12 Eğri uydurma teknikleri
13 Bayağı diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri
14 Bayağı diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri
15 Kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri.
16 Kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri.
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Chapra, S.C., Canale, R.P., Numerical Methods for Engineers, 4th ed., Mc Graw Hill, New York, 2001 Gerald, C.F., Wheatley, P.O., Applied Numerical Analysis, 6th ed., Addison-Wesley, New York, 1999 Recktenwald G.W., Numerical Methods with MATLAB: Implementations and Applications, Prentice Hall, New York, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
1.Anlatım y. 2.Soru-Cevap yöntemi 3. Prolem Çözme y. 4.Gösterip Yaptırma Y. 5.Lab. Yön.
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 14 28
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 2 14 28
Ara Sınav Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlanma 1 14 14
Toplam 6 56 84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 13200000000000000
ÖÇ 23200000100000000
ÖÇ 33200000100000000
ÖÇ 43200000100000000
ÖÇ 53200000100000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^