Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Biyoloji - Biyoloji
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
BYL775 Hücre Fizyolojisi Zorunlu 1 1 8
Dersin Amacı
Biyoloji’nin en temel konusu Hücre’dir. Hücre membranının ve organelerinin fizyolojik işlevlerinin bilinmesi ve hücresel haberleşme ve uyarılma mekanizmalarının ayrıntılı bir şekilde anlaşılması önemlidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. ZAHİDE ULYA NURULLAHOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1 Hücre fizyolojisi ve hücre ölümü mekanizması öğrenilir
2 Hücresel iletişim öğrenilir
3 Hücre içi taşınma öğrenilir
4 Membran fizyolojisi öğrenilir
5 Hücre yapısı öğrenilir
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hücre membranının fizyolojisi, membranda madde alış verişi ve hücre içi taşıması, hücresel etkileşim, haberleşme ve uyarılma mekanizmaları, organellerin fizyolojik işlevleri, hücre ölümü.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel hücre yapısı
2 Kimyasal bileşimi
3 Membran yapısı
4 Membran fizyolojisi I
5 Membran fizyolojisi II
6 Membran potansiyelleri
7 Aksiyon potansiyeli
8 Arasınav
9 Hücre içi taşınım
10 Hücrelerarası etkileşim mekanizmaları
11 Hücrelerarası haberleşme mekanizmaları I
12 Hücrelerarası haberleşme mekanizmaları II
13 Sinapslar ve transmiterler
14 Kas hücresinde kasılma mekanizması
15 Hücre ölümü ve kök hücre
16 Çalışma haftası
17 Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
COOPER M.C., HAUSMAN R.E. HÜCRE: MOLEKÜLER YAKLAŞIM. (Çev. Ed. Sakızlı M., Atabey N.) Üçüncü Baskı, İzmir Tıp Kitabevi, İzmir, 2006. YILDIRIM A., BARDAKCI F., KARATAŞ M., TANYOLAÇ B. MOLEKÜLER BİYOLOJİ – PROTEİN SENTEZİ VE YIKIMI. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007. GUYTON A.C. and HALL J.E. MEDICAL PHYSIOLOGY -TIBBİ FİZYOLOJİ. Onbirinci Baskı, (Çev. Ed. Çavuşoğlu H., Çağlayan Yeğen B.) Nobel Tıp, 2007. BERNE R.M.; LEVY M.N.; KOEPPEN B.M.; STANTON B.A. PHYSIOLOGY – FİZYOLOJİ. Beşinci Baskı (Çev. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği). Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2008 BARRET K.E., BARMAN S.M., BOITANO S., BROOKS H.L. GANONG’S REVIEW OF MEDICAL PHYSIOLOGY. 23rd Edition, Mc Graw Hill Lange, Singapore, 2010.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Ders anlatımı, slayt gösterimi, beyin fırtınası, sorun çözme, soru-cevap tekniği
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav0100
Toplam100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı0100
Toplam100
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 2 26 52
Ders Sonrası Bireysel Çalışma 2 26 52
Ara Sınav Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlanma 1 14 14
Araştırma Sunumu 2 26 52
Diğer 1 16 16
Toplam 9 122 200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 13332221111100000
ÖÇ 22223311000000000
ÖÇ 31021030002200000
ÖÇ 41211003222200000
ÖÇ 51111000333300000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^