Lisans - Mühendislik Fakültesi - Makine Mühendisliği (İngilizce)
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
CAS205 Trekking and Orienteering Zorunlu 4 7 3
Dersin Amacı
1 - Doğa Yürüyüşü ve Yön Bulma sporlarının toplum içinde yaygınlaştırılmaları 2 - Bedensel ve zihinsel yetenekleri geliştirmek 3 - Kollektif çalışma ve takım ruhu bilinçlerinin uyanmasına/gelişmesine yardımcı olmak 4 - Doğa bilincini uyandırmak 5 - Centilmence yarışma kavramını yerleştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. ALİ ÖZARBOY
Öğrenme Çıktıları
1 Centilmen yarış fikrini geliştirir
2 Doğa bilincini geliştirir
3 Yardımlaşma ve takım ruhunu geliştirmeye yardımcı olur
4 Fiziksel ve ruhsal yeterliliği artırır
5 Yön bulma sporunu yaygın hale getirir
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Doğa Yürüyüşü sporunun tanıtımı, yapılışı ve bu sporda kullanılan malzemeler
Yön Bulma sporunun tanıtımı, tarihçesi ve faydaları
Yön Bulma sporu ile ilgili kavramlar
Yön Bulma sporunun yarışma çeşitleri, yarışma şekilleri ve yarışmaların yapılışı
Yön Bulma sporunun yarışma kuralları
Yön Bulma sporunda kullanılan malzemeler
Pusula bilgisi, pusula çeşitleri ve pusulanın kullanımı
Harita bilgisi, harita sınıflandırılması ve haritanın kullanımı
Basit usullerle yön tayini ve mesafe tahmini
Haritayı yönüne koyma ve harita okuma
Arazi arızaları ve kesit alma
Rota seçimi
Yön Bulma yarışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Doğa Yürüyüşü sporunun tanıtımı, yapılışı ve bu sporda kullanılan malzemeler
2 Yön Bulma sporu ile ilgili kavramlar
3 Yön Bulma sporunun tanıtımı, tarihçesi ve faydaları
4 Yön Bulma sporunun yarışma çeşitleri, yarışma şekilleri ve yarışmaların yapılışı
5 Yön Bulma sporunun yarışma kuralları
6 Yön Bulma sporunda kullanılan malzemeler
7 Pusula bilgisi, pusula çeşitleri ve pusulanın kullanımı
8 Ara Sınav
9 Harita bilgisi, harita sınıflandırılması ve haritanın kullanımı
10 Basit usullerle yön tayini ve mesafe tahmini
11 Haritayı yönüne koyma ve harita okuma
12 Arazi arızaları ve kesit alma
13 Rota seçimi
14 Yön Bulma yarışması I
15 Yön Bulma yarışması II
16 Yarıyıl sınavı hazırlık
17 Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Orienteering Seminer Notları, Türkiye Üniversiteler Spor Federasyonu, Ankara 1999
2- Koşarak Hedef Bulma Dersi Yardımcı Yayını, G.K.Başkanlığı S.K.Spor Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığı, Ankara 2001
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Sahada uygulama ile öğrenme, yüz yüze eğitim, saha gezisi
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 12 2 24
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 14 1 14
Ders Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav Hazırlık 2 7 14
Final Sınavına Hazırlanma 1 7 7
Alan Çalışması 2 2 4
Toplam 45 20 77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 10000000100000000
ÖÇ 20000000100000000
ÖÇ 30000000100000000
ÖÇ 40000000100000000
ÖÇ 50000000100000000
ÖÇ 60000000000000000
ÖÇ 70000000000000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000

^