Lisans - Mühendislik Fakültesi - Makine Mühendisliği (İngilizce)
Y : Yıl D : Dönem
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Y D AKTS
HR113 Career Development Zorunlu 3 5 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenciye kapsamlı bir kariyer planlama sürecinde öğretmektir. Bu öğrenme deneyimi kariyer seçenekleri gelişmekte öğrenciye yardımcı olmak için tasarlanmıştır
Öğrenme Çıktıları
1 İş arama sürecinde özgeçmişini oluşturabilir.
2 Bir iş görüşmesinde güvenli ve etkili bir biçimde davaranabilir.
3 Öğrenme, kendini geliştirme ve kariyer planlamasının devam eden değerini takdir etmek.
4 Bir birey olarak ve toplumun bir üyesi olarak etik ve sorumlu hareket etmennin ne demek olduğunu anlar
5 Hem bireysel hem de başkaları ile işbirliği içinde etkin çalışabilir
6 Sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar
7 Kişisel, sosyal ve mesleki sorunlar ve durumlar için analitik ve problem çözme becerileri uygular.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kariyer karar verme, eğitim planlama ve iş arama sürecine giriş. kişisel kariyer seçenekleri, değerleri ve yetenekleri analiz etmek; ilgili eğitim ve eğitim gereksinimleri ile alanları ölçüm ve araştırma, karar verme süreci ve temel iş arama becerileri, uygulamaları tamamlama, başvuru mektubu yazma, özgeçmiş geliştirme ve kullanma, ve iş görüşmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Kariyer planlama süreci- Ben kimim?
2 Yetenek ve beceri, Beceri ve özellikleri
3 İlgi ve değerler, kişilik tipleri
4 Hedefler ve zeka, amaç ve zaman yönetimi
5 Kariyer araştırması
6 Özgeçmişler, İş arama stratejileri ve iş ilanları
7 İş görüşmesi, maaş müzakeresi
8 Arasınav
9 Eleştirel düşünme becerisi
10 İlişkileri geliştirme
11 Para yönetimi
12 İstediğiniz işi oluşturmak
13 İstediğiniz hayatı oluşturmak
14 İstediğiniz kişi olmak
15 Fark yaratmak
16 Final sınavı çalışması
17 Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Achieve Career Success: Discover and Get the Job You Want by Raymond Gerson Career Development – An Individualized Approach by Ross Oliver and Glo Foley
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Grup semineri Küçük gruplar oluşturarark tartışma ve alıştırmalar Yazılı ödevler ve değerlendirmeler
Değerlendirme
DeğerlendirmeAdetDeğer
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlanma 1 5 5
Ev Ödevi 5 4 20
Proje 1 10 10
Toplam 22 26 68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 10000012030000000
ÖÇ 20000012030000000
ÖÇ 30000012030000000
ÖÇ 40000012030000000
ÖÇ 50000012030000000
ÖÇ 60000012030000000
ÖÇ 70000012030000000
ÖÇ 80000000000000000
ÖÇ 90000000000000000
ÖÇ 100000000000000000
ÖÇ 110000000000000000
ÖÇ 120000000000000000
ÖÇ 130000000000000000
ÖÇ 140000000000000000

^