| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi - Önlisans - 2014 | KSS2003 | Çevre Koruma | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi - Önlisans - 2014 | KSS2003 | Çevre Koruma | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Çevre ve insan sağlığını koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.
-
Çevre yönetmeliklerini öğrenmek, risk analizlerini çıkarmak, atık depolamanın önemini kavramak, kişisel korunma hakkında bilgi edinmek.
Anlatma, soru-cevap, tartışma, örnek olay, sunum, beyin fırtınası, işbirlikli öğrenme
-
Türkçe
Çepel, N., 2007. Ekoloji Doğal Yaşam Dünyaları ve İnsan. Palme Yayıncılık, Ankara,
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Çevre koruma kavramı |
| 2 | Tarih öncesi ve tarihsel süreçteki insan/çevre ilişkileri |
| 3 | Geleneksel yönetim tekniklerinin rolü; tür ve habitat değişikliği ve doğal süreçler |
| 4 | Populasyon, topluluk, doğal peyzaj ve ekosistem ekolojisine özel vurgulu teorik ekoloji ve biyocoğrafya görüşleri |
| 5 | Doğa ve çevre korumada hukuksal gelişim, yönetimlerin ve yönetim dışı kuruluşların rolü |
| 6 | Şehirleşme, yanlış tarımsal uygulamalar ve ormancılık uygulamalarının çevreye nasıl zarar verdiği |
| 7 | Hava kirliliğinin nedenleri, etkileri, ve mekanizmaları, Birincil ve ikincil kirleticiler, sağlığa ve ekosistemlere etkileri, Politik mekanizmalar, Hava kalitesi eğilimleri (bölgesel, bölümsel ve yerel) |
| 8 | Ara Sınav Haftası |
| 9 | Su ve hava kirleticilerinin belirli çeşitleri ve bunların çevreye ve/veya insan sağlığına zarar verme şekilleri |
| 10 | Ozon kaybı |
| 11 | Küresl ısınma; iklim değişikliği |
| 12 | Toprak kirliliği problemi; kimyasal pestisitlerin kullanılmasından kaynaklanabilen sorunlar |
| 13 | Atık yönetiminde yasal ve çevresel çerçeve; yerleşim ıslahı ve gelişme ile ilişkili problemler |
| 14 | Fosil yakıtların kullanılması, nükleer santrallerle ilgili çevre tartışmaları ve hidroelektrik, rüzgar gücü ve deniz dalgasını içeren sürdürülebilir enerji kaynaklarının geliştirilmesi |
| 15 | Doğa koruma ve doğal kaynakların korunması |
| 16 | Ders Çalışma Haftası |
| 17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
| Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | ||||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||||
| ÖÇ5 |