Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi - Önlisans - 2014 KSS2003 Çevre Koruma Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çevre ve insan sağlığını koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çevre yönetmeliklerini öğrenmek, risk analizlerini çıkarmak, atık depolamanın önemini kavramak, kişisel korunma hakkında bilgi edinmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, soru-cevap, tartışma, örnek olay, sunum, beyin fırtınası, işbirlikli öğrenme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çepel, N., 2007. Ekoloji Doğal Yaşam Dünyaları ve İnsan. Palme Yayıncılık, Ankara,

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çevre ve insan sağlığı koruma kurallarını kavrar ve uygulamaya koyabilir.
  • Doğa ve çevre korumada yasamanın önemini, yönetimlerin ve yönetim dışı kuruluşların rolünü idrak edebilecekler.
  • Çevre yönetmelik bilgilerini bilir.
  • Endüstriyel kirlenmenin önlenmesi ile ilgili teknik bilgiler edinecektir.
  • Yenilenebilir enerji kaynaklarını öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çevre koruma kavramı
2 Tarih öncesi ve tarihsel süreçteki insan/çevre ilişkileri
3 Geleneksel yönetim tekniklerinin rolü; tür ve habitat değişikliği ve doğal süreçler
4 Populasyon, topluluk, doğal peyzaj ve ekosistem ekolojisine özel vurgulu teorik ekoloji ve biyocoğrafya görüşleri
5 Doğa ve çevre korumada hukuksal gelişim, yönetimlerin ve yönetim dışı kuruluşların rolü
6 Şehirleşme, yanlış tarımsal uygulamalar ve ormancılık uygulamalarının çevreye nasıl zarar verdiği
7 Hava kirliliğinin nedenleri, etkileri, ve mekanizmaları, Birincil ve ikincil kirleticiler, sağlığa ve ekosistemlere etkileri, Politik mekanizmalar, Hava kalitesi eğilimleri (bölgesel, bölümsel ve yerel)
8 Ara Sınav Haftası
9 Su ve hava kirleticilerinin belirli çeşitleri ve bunların çevreye ve/veya insan sağlığına zarar verme şekilleri
10 Ozon kaybı
11 Küresl ısınma; iklim değişikliği
12 Toprak kirliliği problemi; kimyasal pestisitlerin kullanılmasından kaynaklanabilen sorunlar
13 Atık yönetiminde yasal ve çevresel çerçeve; yerleşim ıslahı ve gelişme ile ilişkili problemler
14 Fosil yakıtların kullanılması, nükleer santrallerle ilgili çevre tartışmaları ve hidroelektrik, rüzgar gücü ve deniz dalgasını içeren sürdürülebilir enerji kaynaklarının geliştirilmesi
15 Doğa koruma ve doğal kaynakların korunması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5