Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Siyasal Bilgiler Fakültesi - Uluslararası İlişkiler

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Uluslararası İlişkiler-2014 PAZ4081 Pazarlama Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler pazarlama tekniklerini öğrenecek ve dış ticaret sektöründe yeni pazarlama tekniklerini uygulayabileceklerdir. Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Pazarlama hakkında genel bilgi sahibi olur Uluslararası pazarlama hakkında genel bilgi sahibi olur Uluslararasi pazarlama cevresini tanıyabilir Uluslararasi Pazarlama tekniklerini öğrenebilir Uluslararasi Pazarlama tekniklerini uygulayabilir

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Uluslararası pazarlamanın teorik ve pratik alt yapısı, küresel pazarlama çevresi, yönetimi ve stratejileri incelenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, sınav ve sunum

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

%30 İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822. Marketing Strategy, Ferrel O.C., Michael Hartline 8International Edition), 2014, South Western Cengage Leaning

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kanuni düzenlemelerin mantığını ve bunların sebeplerini tarif edebilmek.
  • Haksız rekabeti bu kanunlar ile ilişkilendirebilmek
  • Etik kurallarını yorumlayabilmek.
  • Pazarlamanın hukuksal boyutunu ifade edebilmek
  • Kanun ve yönetmeliklerle ilgili olayları tespit edebilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hukuka ilişkin temel kavramlar; pazarlama ile hukuk arasındaki ilişki
2 Sözleşme hukuku, satış sözleşmesinin hukuki boyutları
3 Tüketicinin Korunması: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
4 Satıcının Hukuki Hak ve Sorumlulukları, Tüketicinin Hak ve Sorumlulukları
5 Rekabet; Haksız rekabet
6 Rekabetin Korunması Hakkında Kanun
7 Ticaret unvanı ve işletme adı
8 Ara Sınav Haftası
9 Marka, Markalar Kanunu
10 Lisans Kanunu
11 Lisans Kanunu
12 Pazarlamada Etik Kavramı
13 Satıcı ve Satıcının Etiksel Sorumlulukları
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 6 72
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi