Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Program Tanımları

Kuruluş

Program, Marmara Üniversitesi'nin kuruluşu ile 1982 yılında Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'ne bağlı Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı olarak yer almıştır. Öğretim kadrosu akademik kariyer yapmış öğretim elemanları ile desteklenirken, hali hazırda öğrenciler de Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yolu ile kayıt yaptırabilmektedirler.

Kazanılan Derece

İlk- ve Ortaöğretim Okullarında Fransızca Öğretmeni olarak çalışmaya hak kazanırlar

Kabul ve Kayıt Koşulları

Üniversite sınavında yabancı dil sorularını Fransızca ya da İngilizce cevaplamaları gerekmektedir. İstenen puanı alan öğrenciler hazırlık sınavına girmektedirler. Sınavı geçemeyen öğrenciler Marmara Üniversitesinin Hazırlık bölümünde bir sene okumaktadırlar. Hazırlığı başarıyla tamamlayan öğrenciler Fransızca Dili Eğitimi Bölümünde okuma hakkını kazanırlar.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Yüksek Öğretim Mevzuatına göre formal eğitim yapan kurumumuza yatay geçiş yapan öğrenciler, daha önce diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları aynı veya yakın derslerden muafiyet komisyonu / birim yönetim kurulu kararı ile muaf olabilirler. Erasmus kapsamında bir veya iki dönem yurtdışında eğitimine devam eden öğrencilerin, aldıkları derslerin yine birim yönetim kurulu kararı ile intibakları yapılır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Teorik ve pratik çalışmalar başarıyla tamamlanacak. Topluma hizmet uygulamaları, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerin içeriği ve değerlendirme koşulları Okul-Fakülte İşbirliğ Kılavuzu (YÖK 1998) ve 22.02.2011 tarih ve 1217/008090 sayılı Topluma Hizmet Yönergesi doğrultusunda belirlenmiştir.

Program Profili

Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalının kayıt olan 50-60 öğrencinin yaklaşık 80% kısa veya daha uzun sürelerde Fransa’da bulunmuş ve okula gitmiştir ve bu sayının içersinde 5% kadar bir oran düzeyinde Fransa’nın okullarından Lise mezuniyetini tamamlamış olan öğrencilerimiz vardır. Bu orana giderek sayıları artan yabancı uyruklu öğrenciler de eklenmekte. Bu orana ayrıca Erasmus kapsamında gelen öğrenciler de dahildir. Fransızca Yabancı Dil Eğitimi Programı Avrupa Birliği normları ve Bologna kararları doğrultusunda değerlendirildiğinde modern, çağdaş ve modüler yapısı olan, bütüncül bir program olarak tanımlanabilir. Program Fransızca Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi ile ilgili olan tüm alanları kapsamaktadır (Ek-Ders Programı): Fransızca Alan Eğitimi, Genel Eğitim ve Öğretim Alanı, Fransızca’nın Yabancı Dil olarak Eğitimi ve Öğretimi, Kültür ve Kültürlerarası Alanlar. Anabilim Dalımızda çift anadal ve yandal programları uygulanmaktadır. Bu programlara, Anadal lisans programında tüm derslerinden başarılı ve ortalaması en az 80 olan öğrenciler başvurabilirler. İngilizce Anabilim Dalı’nda çift anadal ya da yandal programına katılabilmek için TOEFL sınavından başarılı olmak gerekir. Öğrenciler 3. ve 5. yarıyılda çift anadal programlarına başvurabilmektedirler. Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı’ndaki Öğrencilerin Çift Anadal yapılabilecekleri Anabilim Dalları: İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği. Program eğitim dili Fransızcadır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Program mezunları, Fransızcanın 1. veya 2. yabancı dil olarak okutulduğu tüm okul öncesi eğitim veren anaokullarında, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında, üniversite hazırlık sınıflarında, dil kurslarında ve benzeri kurumlarda Fransızca öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca, Fransa ve Fransızca konuşulan diğer ülkelerle ticari işbirliği bulunan özel sektörün çeşitli alanlarında çalışabilmektedirler. Turizmin farklı alanlarında görev alabilmekte, medya ve iletişim odaklı kurumlarda istihdam edilebilmekte ve çevirmen olarak iş bulabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezun olan öğrenciler Yüksek Lisans yapma hakkı elde ederler. Eğitim Bilimleri Enstitülerinin Fransızca Öğretmenliği bölümü alanında gerekli şartları sağlamaları halinde ilgili kuruma geçmeye hak kazanırlar.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Her yarıyılda, biri vize diğeri final olmak üzere iki sınav yapılır. Not ortalaması, vize sınavının %40’ı ile final sınavının %60’ı esas alınarak hesaplanır. Geçerli bir nedenle sınava giremeyen öğrenciler, Dekanlık yönetim kurulu kararıyla mazeret sınavına girebilirler.

Mezuniyet Koşulları

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1 sene hazırlık sınıfı dahil olmak üzere toplam 5 seneden oluşmaktadır. Mezun olabilmek için hazırlık sınıfından sonra 8 yarıyıldan oluşan programın tüm derslerinden başarılı olup 4 üzerinden 2 not ortalaması (GANO) ile geçmiş olma şartı aranmaktadır.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Atatürk Eğitim Fakültesi A5 Blok Maltepe İstanbul Program Başkanı Prof. Dr. YAPRAK TÜRKAN TAŞ

Bölüm Olanakları

Mezun olan öğrencilerimiz öğretmenlik mesleğini icra etmektedirler.

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Çağın gereklerine uygun bireysel, mesleki ve toplumsal açılardan donanımlı öğretmen yetiştirme
  • Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında C1 düzeyinde yabancı dil becerisi kazandırılması
  • Kültür içi ve kültürlerarası edebiyat, antropoloji ve toplumsal konulara ilişkin duyarlılık, empati, ve etkili iletişim becerilerinin kazandırılması
  • Hedef dilin ülkesi ve kültürü hakkında kapsamlı bilgi kazandırılması
  • Öğrenmede analitik, eleştirel, bilimsel bir yaklaşım kazandırılması
  • Düşünerek, irdeleyerek, kavramlar arasındaki ilişkiyi görerek öğrenme becerisinin kazandırılması
  • Bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması
  • Yabancı Dil alanlarıyla ilgili kavram ve yöntemlerin öğretilmesi ve bu bilgilerin metinler ve söylemler gibi farklı bağlamlar üzerinde uygulanabilmesi
  • Ana dil ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıların ortaya konulması ve bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanılması
  • Yabancı Dil Öğretimi alanıyla ilgili kavram ve yöntemlerin öğretilmesi ve metinler üzerinde uygulanabilmesi
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlama, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerilerinin kazandırılması
  • Eğitim teknolojilerini takip edebilme ve bu teknolojileri sınıf ortamında kullanabilme ve öğretime uyarlayabilme becerisinin kazandırılması

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat